Spegel spegel på väggen där…

Fokus i höst/vinter har varit på anfall och nu har vi äntligen hittat en grym teknik som inte sliter på axeln! Så en del av julledigheten kommer tillbringas framför spegeln och träna in höftrörelser :)
Fokus i höst/vinter har varit på anfall och nu har vi äntligen hittat en grym teknik som inte sliter på axeln! Så en del av julledigheten kommer tillbringas framför spegeln och träna in höftrörelser 🙂

Vart tog hösten och vintern vägen? Det här året måste den ha gått rekordsnabbt, men det är är ju bara positivt för då har det ju varit roligt! Nu är jag hemma i Söderhamn för lite julledigt och de urtvättade, klassiska mysbyxorna är som vanligt det enda givna klädvalet när det vankas filmmaraton med storebror dagarna lång.  Igår avverkade  vi ”Tropa de Elite 2” och den var grymt bra!!

Jag har jobbat heltid på lite olika ställen stora delar av december och har bara kunnat träna på kvällarna. Annars har vi det väldigt lyxigt nu när vi får vara med Beachgymnasiets Anniken och Kristin på deras morgonträningar två gånger i veckan! På sista träningen i onsdags så fick jag en riktigt ”aha-upplevelse” i serve/anfall.. Vi har jobbat ganska hårt med det hela hösten och testat lite olika tekniker och tankesätt och äntligen ramlade polletten ner ordentligt. Så nu har jag och Kristin lovat varandra att stå framför spegeln och träna höftrörelser minst 50 st om dagen under julledigheten, så får vi se om vi får till det igen efter nyår!

Det är verkligen någonting jag rekommenderar till alla som tränar och vill utvecklas, framförallt när man vill ha bättre armdrag eller ansats. Filma träningar eller ställ dig framför spegeln och försök förstå hur du gör eller vill att det ska se ut! Det ser inte alltid ut som man tror, inte för mig iallafall 😉

Unga, lovande Anniken & Kristin går sista året på Beachgymnasiet och det är superbra att få vara med på deras morgonträningar med Matte.

Unga, lovande Anniken & Kristin går sista året på Beachgymnasiet och det är superbra att få vara med på deras morgonträningar med Matte.

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Spegel spegel på väggen där…

  1. Kristin

    Efter nyår kommer vi vara grymma på att få fram höften och bak axeln! Jag glömde bort igår, så idag blir det 100 stycken!

Lämna en kommentar